kuidas-joulud-süüdundeta-üle-elada.jpg

Kuidas Jõulud ilma süütundeta üle elada?

Jõulud on kõige põnevam aeg aastas, kus me veedame palju aega oma pere ja lähedastega. Paljud meist tunnevad jõulude saabudes ärevust, kartes, et jõuludel toiduga liialdamine võib rajalt maha lüüa või aeglustada tervisega seotud eesmärkide saavutamist.

Siin on mõned nõuanded, kuidas püsida õigel rajal ja süümepiinadeta jõuluõhtul toitu nautida:

  • Ära jäta toidukordasid vahele – kuigi on väga ahvatlev jätta söögikordasid ära, et säilitada hilisema pidupäeva jaoks kõhus ruumi, on see tegelikult üks tüüpilisemaid vigu, mida inimesed teevad. Hilise pärastlõuna / õhtu ajaks on veresuhkru tase langenud nii madalale, et üle söömine on vältimatu.
  • Ära unusta köögivilju – eriti head on brokoli, rooskapsas, lillkapsas jne. Ristõielised köögiviljad toetavad meie keha detoksifikatsiooni, immuunsüsteemi ja on antioksüdantide rikkad. 
  • Joo piisavalt vett – Pidustuste ajal kipume ka alkoholi tarbima, mis paraku viib kehast vett välja. Joo iga klaasi alkohoolse joogi kohta üks klaas vett. Joo vähemalt 2l puhast vett või taimeteed päevas. Head taimeteed pühadeajaks on sidrun ja ingver, piparmünt, apteegitill ja artišokk. 
  • Hoolitse oma seedesüsteemi eest – alkohol, suhkur, stress ja rasvased toidud võivad seedesüsteemile stressi tekitada. Näri toitu korralikult ja jäta söögikordade vahele neli tundi. Võid kasutada seedimise ergutamiseks enne sööki õunaäädika või sidrunimahla veega.
  • Söö korralik hommikusöök – Hommikusöögi ajal tavaliselt pidustusi ei toimu. See annab Sulle võimaluse süüa tasakaalustatud hommikusöök, et valmistuda päevaks enne suurt söömaaega. Lae oma hommikusöök värvidega, kompleks süsivesikutega, tervislike valkude ja rasvadega. 

Kuigi minu ülesandeks on aidata inimestel tervisliku toitumise ja elustiili kaudu saavutada oma tervisealaseid eesmärke, ei tähenda see, et ma ei toeta söömist puhkuste, pidustuste ajal!

Seetõttu töötan reegliga 80/20. 80% ajast söö hästi, treeni regulaarselt, käi väljas jalutamas,  tarbi alkoholi mõõdukalt ja kofeiini alla 400 mg. 20% ajast – tee seda, mis on just praegu. Tõsta jõulupühal teine ports, kui soovid, võta lisaklaas glögi ja vaata liikumatult terve päeva jõulufilme.

Ükskõik milline Sinu tervise rännak välja näeb, võimaldab selline eluviis vältida süümepiinu ja hoida Sind õigel rajal! Ei ole mõtet tunda ärevust või stressi mõne mitte nii tervisliku toidukorra üle, kui Sa muidu toitud tervislikult.

Väike mõttekoht –  Kui püüad kaalu kaotada ja sööd ühe tervisliku eine, kas siis kaal kohe langeb? Muidugi mitte. Miks peaks siis ühe mitte nii tervisliku või tasakaalustatud toidukorraga kogu Sinu tervise teekond drastiliselt mõjutatud saama? 

Kui soovid oma eesmärkide saavutamise nimel töötada personaalse toitumiskavaga ja rakendades 80/20 reeglit, siis võtan nüüd 2021. aastaks uusi broneeringuid. Saada e-mail maris@moeldestervisele.com.

Kommenteeri

avatar